VELUX története

A VELUX-csoport az elmúlt 80 évben jobb beltéri környezetet teremtett azáltal, hogy a világ minden táján nappali fényt és friss levegőt juttatott az otthonokba és más épületekbe.  A VELUX-csoportot Dániában alapították, és ma már 40 országban jelen lévő nemzetközi vállalat. VELUX-ot Villum Kann Rasmussen alapította.

Fő termékeik a tetőablakok, lapos tetőtéri tetőablakok és moduláris tetőablakok kereskedelmi épületek számára, valamint a tartozékok, mint a redőnyök továbbá az ezek működtetésére szolgáló megoldások, beleértve az érzékelővel vezérelt, távirányítású és intelligens házi rendszereket. Termékeik segítenek világos, egészséges, energiahatékony helyeket létrehozni, ahol élni, dolgozni, tanulni és játszani lehet.

 

Velux termékei

A VELUX története 1941-ben kezdődött alapítójuk, Villum Kann Rasmussen egyszerű ötletével, hogy a kihasználatlan, sötét padlástérből világos, élhető, napfénnyel és friss levegővel teli tereket alakítson ki. Jellegzetes nevük a “VE”, a szellőzés rövidítése és a “LUX”, a fény latin betűje – VELUX – kombinációjából áll. Alapítójuk innovatív elképzelése a VELUX-ot egy dániai iskola – a Slagelse Vestre Skole – 12 tetőablakára vonatkozó egyetlen megrendelésből a világ egyik legelismertebb építőanyag-szállítójává tette őket, amely több mint 40 országban folytat gyártási és értékesítési tevékenységet.

 

Velux célja

Üzleti tevékenységük módját találóan határozza meg modellvállalatuk célkitűzése, amelyet alapítójuk, Villum Kann Rasmussen 1965-ben fogalmazott meg. A Modellvállalat célkitűzéssel az a céljuk, hogy viselkedésükkel pozitív példát mutassanak. Ez vezérli, hogy miként viszonyulnak tisztelettudóan azokhoz az emberekhez, akikkel együtt dolgoznak, meghatározza, hogyan adnak vissza a társadalmaknak, amelyekben működnek, és irányt szab annak, hogy hogyan dolgozzanak felelősségteljesen a szűkös természeti erőforrásokkal. Végezetül a modellvállalat alatt olyan vállalatot értenek, amely olyan termékekkel dolgozik, amelyek hasznosak a társadalom számára. Termékeik, amelyek természetes fényt és friss levegőt biztosítanak a tetőn keresztül, segítenek egészséges és kényelmes beltéri környezetet teremteni.

A VELUX-csoportnál az egészségesebb és fenntarthatóbb épületek irányába történő változás élére kívánnak állni. Hisznek abban, hogy az egészséges és fenntartható otthont az emberek számára, a fokozott energiahatékonyság érdekében és a környezet tiszteletben tartásával kell megtervezni. Kiindulópontként a meglévő építési jogszabályokra, a tudományos ismeretekre és a bevált külső szabványokra, mint például a LEED és a DGNB, összpontosítanak, és ezt sokéves szakértelmükre alapozva bővítik.

Helyszín. A 11 országban található 27 gyártóüzemükkel és a 40 országban működő értékesítési vállalatokkal termékeik széles körben elérhetők. 11 500 embert foglalkoztatnak, és vállalatuk központja Koppenhágától északra, Dániában található.

Értékek, amelyek munkájuk minden aspektusát vezérlik. A VELUX értékeit öt alapvető állítás formájában mutatják be. Ezek azonban sokkal többek, mint egyszerű szavak. Értékeik kifejezik, hogy kik ők, és akkor élik meg őket a legjobban, ha a mindennapi munkájuk során megélik őket.

Értékeiket viselkedési kódexnek tekintik, amely kifejezi, hogyan cselekszenek. Ez lehet akkor, amikor megkérdőjelezik a meglévő gyakorlatokat, hogy megfeleljenek a gyorsan változó üzleti környezet követelményeinek, vagy amikor kihívás elé állítják magukat, hogy még magasabb szinten teljesítsenek, hogy az élvonalban maradjanak.

A VELUX értékei képezik munkájuk alapját. Meghatározzák az irányt és energiát adnak ahhoz, hogy extra mérföldet tegyenek, és különösen hasznos útmutatóként szolgálnak, amikor kihívásokkal kell szembenézniük. Értékeik mélyen gyökereznek szervezetükben, és belülről sugároznak.